Ekonomi

Çin’in elektrikli araç satışları arttı, sübvansiyonlar olmadan rekorlar kırıldı

Pazar araştırma firması Rho Motion’ın verilerine göre, elektrikli araçların (EV) küresel satışları, sübvansiyonların sona ermesine rağmen güçlü kalmayı sürdürüyor; Çin, Ekim ayında tüm zamanların en yüksek aylık satışlarını kaydetti.

Dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin, 2022 yılında elektrikli araç alımlarına yönelik 11 yıllık sübvansiyon planını sonlandırdı. Ancak bazı yerel yönetimler, yatırımları ve tüketici sübvansiyonlarını çekmek için yardım veya vergi iadesi sağlamaya devam ediyor. Sonuç olarak, Çin’deki elektrikli araç satışları Eylül ayı itibarıyla yılbaşından bu yana %29 artış göstererek, aynı dönemde küresel elektrikli araç pazarındaki %34’lük büyümeyi geride bıraktı.

Rho Motion, yılın son iki ayının Çin’deki araç satışları açısından genellikle güçlü geçtiğini belirtiyor. Ekim ayı rakamlarının önemine dikkat çeken şirket, Çin’de elektrikli araçlara olan talebin sübvansiyon kesintilerinden sonra bile benzeri görülmemiş seviyelere ulaşmaya devam ettiğini belirtti. Araştırma şirketine göre 2023 yılının Çin için elektrikli araç satışları açısından yine istisnai bir yıl olması bekleniyor.

Avrupa’da elektrikli araç satışları %26 arttı, ancak sübvansiyonların azalması talebi etkiledi. Bu özellikle Eylül ayında ticari sübvansiyonların kesildiği Almanya’da belirgindir. Rho Motion, binek araç tescillerinin yaklaşık üçte ikisinin ticari olması nedeniyle sübvansiyonların Alman pazarında çok değerli bir rol oynadığına dikkat çekiyor.

Aralarında Tesla (NASDAQ:TSLA), Mercedes Benz (ETR:MBGn) ve Volkswagen (ETR:VOWG_p)’nin de bulunduğu çok sayıda otomobil üreticisi, müşterilerin cesaretini kırdığına inandıkları yüksek faiz oranları ve bölgedeki sessiz piyasayla ilgili endişelerini dile getirdi.

Bu arada, Kuzey Amerika elektrikli araç satışları bu yıl %78 arttı. Rho Motion, Kuzey Amerika pazarının 2023’te iyi performans göstermeye devam ettiğini ve Tesla’nın hâlâ talebin çoğunluğunu oluşturduğunu bildirdi. Ancak geleneksel otomobil üreticileri hedeflerini üretimi ölçeklendirecek şekilde ayarlıyor.

Bayi hizmetleri firması Cox Automotive tarafından Ekim ayında yayınlanan bir rapora göre, fiyat indirimlerine rağmen Tesla’nın pazar payı üçüncü çeyrekte neredeyse %50 ile rekor en düşük noktasına geriledi. Pazar payındaki bu düşüş, diğer otomobil üreticilerinin KONUT tekliflerini genişletmesi ve segmentteki rekabeti artırmasıyla ortaya çıkıyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

haberyenimahalle.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu